GTHR

PL | EN

Nasz produkt

W GTHR Poland produkujemy elektrolit do produkcji baterii litowo-jonowych, który pełni kluczową rolę w procesie magazynowania i przekazywania energii.

Akumulator litowo-jonowy – kluczowe cechy baterii i elektrolitu

Akumulatory litowo-jonowe to podstawa nowoczesnych technologii wykorzystywana w wielu urządzeniach elektrycznych, od smartfonów po samochody elektryczne i magazyny energii. Jednym z najważniejszych elementów ich konstrukcji jest elektrolit, który umożliwia przepływ jonów litu między anodą a katodą. Jego jakość wpływa na żywotność, wydajność oraz bezpieczeństwo baterii.

Elektrolit w bateriach litowo-jonowych pełni kluczową funkcję umożliwiającą magazynowanie i przekazywanie energii. Jego zadaniem jest transport jonów litu pomiędzy anodą a katodą, co jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania baterii. Dzięki temu procesowi możliwe jest przechowywanie energii i jej efektywne uwalnianie, np. podczas pracy samochodu elektrycznego. Elektrolit odgrywa także ważną rolę w stabilizowaniu powierzchni anody i katody, co wydłuża żywotność baterii i poprawia jej wydajność. Jakość elektrolitu ma więc bezpośredni wpływ na zasięg i efektywność samochodów elektrycznych.

Długowieczność baterii – korzyści dla użytkowników i środowiska

Badania pokazują, że odpowiednio dobrany elektrolit może znacząco wydłużyć żywotność baterii litowo-jonowych, które w samochodach elektrycznych mogą działać od 3 do 10 lat. W ostatnim czasie od baterii używanych w magazynach energii wymagana jest żywotność minimum 10 lat. Tempo degradacji baterii samochodowych, wynoszące średnio 2,3% pierwotnej pojemności rocznie może być spowolnione dzięki zastosowaniu elektrolitu najwyższej jakości. Po 500 cyklach ładowania pojemność baterii spada do około 90%, a po 1000 cyklach do około 80%. Cykl ładowania dla przeciętnego osobowego samochodu elektrycznego trwa od 4 do 5 dni, co w skali roku daje 74 do 91 cykli ładowania. Osiągnięcie 1000 cykli ładowania wymaga więc 10 do 14 lat. W GTHR Poland nasz elektrolit wspiera długą żywotność akumulatorów, co ma bezpośredni wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji pojazdów elektrycznych, ograniczenie emisji CO 2 i w konsekwencji ochrony środowiska.

Technologia przyszłości – akumulatory litowo-jonowe

Postęp technologiczny pozwala na rozwój coraz bardziej efektywnych akumulatorów litowo-jonowych. Nowoczesne surowce przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa i wydłużenia cyklu życia baterii. W GTHR Poland nieustannie pracujemy nad udoskonaleniem naszych produktów, aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku elektromobilności. Akumulatory litowo-jonowe to nie tylko wydajne źródła energii, ale także technologia kluczowa dla zrównoważonego rozwoju. Dzięki wytwarzaniu nowoczesnego elektrolitu oferujemy produkty, które spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa i wydajności.

Jak działa akumulator litowo-jonowy?

Akumulator litowo-jonowy składa się z czterech głównych elementów: anody, katody, elektrolitu oraz separatora. Elektrolit to substancja chemiczna, która umożliwia przepływ jonów litu, a separator zapobiega zwarciom, oddzielając anodę od katody. Proces ładowania i rozładowania polega na przepływie jonów litu między tymi dwoma elektrodami, co generuje energię elektryczną.

Elektrolit – główne składniki i ich znaczenie

Elektrolit w bateriach litowo-jonowych składa się z soli litu, organicznych rozpuszczalników oraz dodatków poprawiających stabilność chemiczną. Jakość i czystość tych składników bezpośrednio wpływają na przewodnictwo jonowe oraz cykl życia akumulatora. W GTHR nasz elektrolit jest efektem zaawansowanych badań nad materiałami, które maksymalizują jego efektywność i przyczyniają się do dłuższej żywotności akumulatorów.

Elektrolit, który produkujemy składa się z precyzyjnie dobranych składników – soli litu oraz organicznych rozpuszczalników i specjalistycznych dodatków. Kluczowe w tym aspekcie jest zachowanie dokładnych proporcji. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii nasz produkt nie tylko zapewnia wysoką wydajność, ale również bezpieczeństwo baterii. Każdy nowy model elektrolitu powstaje w nowoczesnych laboratoriach, a każda partia elektrolitu w produkcji masowej przechodzi rygorystyczne testy pod kątem właściwości chemicznych i fizycznych.

Istnieje wiele rodzajów akumulatorów litowo-jonowych, różniących się składem elektrod i elektrolitu. Na przykład akumulatory z katodami NMC (niklowo-manganowo-kobaltowe) oferują wysoką gęstość energii, podczas gdy modele z katodami LFP (litowo-żelazowo- fosforanowe) charakteryzują się dłuższą żywotnością i większym bezpieczeństwem.

Jakość składników oraz ich stężenie w elektrolicie to kluczowe czynniki wpływające na wydajność baterii. Odpowiednie dobranie tych składników wpływa na lepsze przewodnictwo jonowe, wydłużając żywotność baterii i zwiększając jej stabilność w długim okresie użytkowania. Istotną rolę pełni również czystość elektrolitu i zachowanie zgodności ze wszystkimi normami podczas produkcji i przestrzeganie wewnętrznych standardów jakościowych i limitów. Dzięki nowoczesnym metodom kontroli jakości zapewniamy, że nasz produkt przyczynia się do znacznego wydłużenia żywotności baterii litowo-jonowych, co ma kluczowe znaczenie dla użytkowników samochodów elektrycznych oraz rozwoju zrównoważonej elektromobilności.

Aby zapewnić maksymalną żywotność baterii, należy je przechowywać w suchych i chłodnych miejscach, z dala od źródeł ciepła i wilgoci. Zminimalizowanie cykli ładowania oraz unikanie pełnego rozładowania to kolejne kroki, które pomagają w utrzymaniu stabilności chemicznej ogniw.